Bakapurinsu

Alla inlägg den 31 januari 2015

Av Levi - 31 januari 2015 22:30

 
Alltså, om ni bara visste hur trött jag är. Har legat och halvsovit i nästan en timme och försökt motivera mig själv till att titta på all anime jag missat i veckan! Det har inte gått så bra dock... Börjar jag titta så är väl risken att jag somnar innan jag ens kommit halvvägs. Men jag vill titta på Kuroko no Basuke men...alltså...nej. Jag tittar på allt jag missat imorgon istället. Bläää. Jag tycker inte om att vara såhär trött.



Har spenderat några dagar hemma hos en kompis och gårdagen spenderades för det mesta på fötter; upp och ner på stan och träffa en vän och hennes mamma och moster, sen hem och städa och förbereda för att samma vän med dotter skulle komma och äta med oss och sedan fest och ner på krogen. Fullt ös medvetslös! Det där var i väldigt korta, luddiga drag men ungefär så.

Men för att återgå till middagen så spenderade jag halva tiden att vika tranor av våra servetter. Jag vek min egen till en trana först, sen ville vår kompis nioåriga dotter att jag skulle göra en till henne med och det slutade med att jag vikit fyra servettranor och fem stycken i papper samt försökt lära henne. Inte för att skryta eller så men jag är rätt bra på att vika tranor.   Jag menar kolla bara!
 

Den är till och med mindre än en Toffifee! En rätt dålig bild, but you get the point. ちょうむずかしかったけど、楽しかったよ!   Jobbigt för fingrarna att vika något så litet dock. Gärna inget jag gör om med andra ord.

Efter att kompis med dotter gått så passade vi två resterande på att förbereda oss för att gå ner på stan och krogen. Hade väl trevligt och så när vi satt i köket och drack lite, men att gå ner på stan var väl ingen hit. Det var bara tråkigt folk ute - inget drag alls! - och jag mådde jätteilla. Slutade med att vi gick hem vid halv ett eller nåt. Träffade dock en gammal kompis som gick två år under mig på gymnasiet. Väldigt trevligt.
Gårdagens outfit!
 
 

Som resultat av detta är jag idag väldigt, väldigt trött. Funderar på att gå och lägga mig snart. Kanske läsa eller något. Med risk för att jag somnar och får boken i ansiktet ellet nåt, men det är det nog värt.

 


Levi här! Detta är mitt försök till blogg. Jag är en väldigt genderqueer person med ett stort intresse för Japan. Här i bloggen kommer det pratas om både anime och manga, cosplay och konvent, och en hel del om min hypertråkiga vardag och lgbt.
5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards