Bakapurinsu

Alla inlägg under mars 2015

Av Levi - 30 mars 2015 23:28

こんばんは~!
 

Jag har blivit lite dålig på att komma hit och uppdatera. Ska försöka bättra mig! Har spenderat i princip hela förra veckan hos en kompis så har inte riktigt haft tid. Ska ju inte påstå att vi gjort så mycket egentligen mer än att umgås. 笑 Vart ner på stan och käkade lunch i onsdags och sen i fredags kilade jag ner till stan efter att M slutat jobba för att käka frukost. Vi satt kvar på caféet ganska länge och funderade på vad vi skulle hitta på under dagen; gekås, Göteborg eller bara sitta hemma och ha det trevligt. Vi bestämde oss för att åka till Göteborg en kvart innan tåget gick. Vi hann med tåget med knappt två minuters marginal! Stressigt värre!

Trots att det var lite småkyligt så hade vi ändå trevligt. Gick in på H&M och letade efter lite kläder jag vill ha men hittade dom inte. Istället hittade jag mig Assassin's Creed: Revelations på GameStop och fick ett spel på köpet som han försökte bli av med. Sweet! Sen blev det en tur till SF-bokhandeln (of course) och där hittade jag mig Evangelion 2.22 som jag väntat på att få köpa! Finally! Sen köpte jag en sån där otroligt farlig liten låda med en söt liten Free!-karaktär i. Farligt farligt. Ville ha Rin eller Makoto men det fick jag inte. Istället fick jag den här sötnosen!

 

En liten Nagisa (or Swagisa)! Blev ärligt talat lite besviken först men när jag satte ihop den lilla sötsaken så vart jag rätt nöjd ändå. Funderar dock på att dra dit igen och köpa kanske en eller två lådor till. Farligt.

 

Imorgon my loves, kanske det kommer något lite annat roligt(?) här på bloggen! Kanske. Jag funderar på att göra en kort video och introducera enklare japanska fraser och ord och kanske senare även hiragana och katakana. What do you say?

Nu ska jag avnjuta en halvtimme av Scenes From A Hat från Whose Line Is It Anyway innan det blir dags att krypa till sängs. Natti natti my little darlings.  


 

Av Levi - 23 mars 2015 17:25

PEPPA NÄRCON!!

Okej, jag vet inte om jag kan gå eller inte men jag peppar ändå! Sjukt massa pepp! Biljetter släpps idag klockan 19.00 och...ja, jag vill gå. Väldigt mycket. Min jävligt taskiga ekonomi säger dock skarpt nej. En och en halv timme kvar till biljettsläpp alltså. Herregud. Jag har liksom inte ens börjat spara pengar. Nu låter det som att jag kan och ska gå. Jag har inte ens börjat fixa min cosplay. Visserligen för att jag inte har några pengar, men ändå. Det ska köpas peruker, eventuella linser, kläder, skor och så ska jag försöka fixa min förbannada quinque till min Suzuya-cosplay. Hur ska jag ha råd? Och tid?!

(Hint: Det kommer jag inte.)

Inte nog med att det är biljetter som ska köpas (helhelg + sovsal) så ska det fixas med resa också! Och så ska jag ha pengar till mat och så jag kan köpa mina nördiga behövligheter som possible nerdy figurines (hoping for an Aomine this year since I didn't buy one last year) och lite fler värdelösa posters och annat löjligt småkrams. Don't get me wrong med hur jag nedvärderar sakerna jag älskar - I'm like that.   Add to all of that att jag verkligen måste gå ner i vikt också. Det går ju sådär med det.

Kanske dags att jag ser till att fiska in ett jobb snart. Fast det är inte lätt att söka jobb som inte finns.

PEPPA NÄRCON 2015!

Av Levi - 14 mars 2015 10:12

Vaknade för någon timme sen av att jag knappt kunde andas. Nice. Försökte somna om men det var ju lättare sagt ön gjort. Så efter en halvtimme i sängen med en halvsovande pojkvän bredvid så gick jag upp. Så jag tog med mig mitt täcke och gick och satte mig i soffan för att snora istället. Alltså det är inte mänskligt. Ena stunden bestämmer sig näsan för att "nope, andas är för högre stående varelser och du är inte detta" för att i nästa vara "okej, sure, du kan få andas men du ska jävlar i få gå och snyta dig var tredje minut" istället. Inte så nice. Min stackars näsa är alldeles röd och svider från hur mycket jag snytit mig.  

Så nu sitter jag här invirad i mitt täcke tillsammans med min dator, ett glas vatten och min snoriga näsa och äter choklad till frukost. Inte världsnyttigt men jag är sjuk så jag anser att det är okej.

Av Levi - 13 mars 2015 20:51

Här borta är det fredagsmys på högsta nivå! Eller ja, på en skala mellan 1 och 10 så är det kanske 7 eller nåt sånt. Efter att min man kom hem från jobbet och hade jävlats med mig i några timmar insåg vi att vi behövde äta något. Så vi vart iväg till ica och handlade och sen hem och gjorde tacopaj. Köpte även en hel del godis, cola och chips. Började titta på PotC5 tillsammans men kom inte så långt innan jag blev rastlös och han gick för att spela CS istället. Oh well.   Jag sitter väl här och har fredagsmys med mig själv istället. Småtittar på filmen, inne på tumblr och pillar lite i PhotoShop. Håller på att göra lite pixel stuff som länkar ut till andra ställen ni kan hitta mig.
 
Jag vet inte riktigt om jag är klar än eller inte. Ska nog lägga till en länk till min väldigt inaktiva Twitter och mitt dA account. Kanske. Troligtvis. Det är kul att pilla med pixels and stuff, so why not?

Also, on a side note, någon som vet hur man lindrar nästäppa utan näspray? Jag tror jag är döende.  

Av Levi - 13 mars 2015 09:40

 
Ja, här sitter jag och hostar och snorar och känner mig allmänt fräsch. Förbannade förkylning. Inte nog med att jag bara ska ha ont i halsen, det ska jävlar i sätta sig i öronen också och se till att jag säkerligen kommer snyta upp en hel toarulle själv. Great. Men det gör väl inget, antar jag. Det är ju inte så att jag ska iväg på något viktigt så jag kan bara mysa ner i sängen eller nåt och inte göra något alls hela helgen! Dock tror jag inte min pojkvän skulle uppskatta det. 笑 Så länge jag slipper feber är jag nöjd. Hatar när det gör ont i hela kroppen.  

I övrigt så tycker jag att jag förtjänar ett pris som kommit upp helt själv, utan larm, i en hel vecka innan klockan tio. Det händer liksom inte så ofta. Tror det har lite med att göra att min pojkvän gått upp klockan fem varje dag och att jag inte kan sova ordentligt sen. Och för att han har vita persienner, vilket jag inte tycker om. Alls. Jag kan inte göra så mycket åt saken men vafan - jag kommer upp i lagom tid i alla fall och inte en timme innan han kommer hem från jobbet.  

Tycker nog allt det är dags för mig att faktiskt komma ur sängen på riktigt (Vad? Det är skönt att ligga i undertäcket!) och göra lite frukost innan dagen fortsätter.

Av Levi - 12 mars 2015 19:26

De senaste två veckorna har varit sega och deppiga och tråkiga men samtidigt känns det som att jag gjort så mycket. Inte för att jag tror det faktiskt har hänt så mycket men ändå.  

Men vart har jag varit då? Ja, hos min pojkvän och sen spenderat ett bra tag hos en kompis och nu tillbaka hos pojkvännen. Har varit utan dator ett tag så det har varit lite svårt att uppdatera. Men nu är jag här igen! Det har som sagt varit lite deppigt men jag är snart på fötter igen. Motivationen till att göra något alls har varit låg. De få dagar jag varit hemma har jag bara degat runt och spelat Assassin's Creed, läst och suttit på Tumblr. Typ. Vart till Göteborg en sväng med förra veckan och fick äntligen köpt mig Brotherhood (ja, jag är lite lätt behind i spelserien). Köpte mig även två par skitsöta örhängen som jag inte är allergisk mot. Än. Åkte in själv till Göteborg men det är rätt trevligt att strosa runt där ensam i ett par timmar och få gå vart man vill. Kilade runt iklädd min fluffiga Furihata-peruk och såg allmänt söt ut. Eller nåt.

Har även hunnit med några rundor på krogen under de två veckor som gått (okej, jag har varit ute två gånger pfft) och varit sjuk. Eller sjuk och sjuk; jag har haft fruktansvärt ont i halsen de senaste dagarna. Har fortfarande lite ont men det är nog för att jag är svullen längst bak i halsen så det gör jävla ont att gäspa, vilket jag för övrigt gör precis hela tiden.  

 

Och herregud DET ÄR VÅR!  Hur skönt som helst! Det är helt underbart att se en klarblå himmel på dagarna och att solen lyser och värmer upp (mindre skönt är dock när den bländar när jag åker bil). Men annars är det jätteskönt. Det är ljust när jag vaknar på morgonen och det är fortfarande relativt ljus klockan sex på kvällen och det är inte jättekallt. Underbart. Jag går dock fortfarande runt i vinterjackan och jag kommer nog göra det ett litet tag till, men det är bara för att jag inte vill bli sjuk. Känns lite onödigt. Nu är det bara löven på träden som fattas och lite varmare i luften sen är jag nöjd! Mina vårfåglar sjunger redan och bara med det är våren inledd.

Jag ska fortsätta hosta och gäspa och ha ont i halsen och lyssna på min man som spelar gitarr på andra sidan väggen. Medan jag gör det så kan ni väl säga något ni ser fram emot i vår!  


Levi här! Detta är mitt försök till blogg. Jag är en väldigt genderqueer person med ett stort intresse för Japan. Här i bloggen kommer det pratas om både anime och manga, cosplay och konvent, och en hel del om min hypertråkiga vardag och lgbt.
5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards