Bakapurinsu

Alla inlägg under april 2015

Av Levi - 29 april 2015 22:02

 

It's here! My Miyano Mamoru CD is here!   I'M SO HAPPY!

Och jag fick det exklusiva bonusfotot också! Det är det till höger där han står och ser alldeles perfekt ut. Herregud alltså. Denna man. Det började med en liten låt och sen har han hängt med. Var inte så överdrivet förtjust i honom som seiyuu tidigare men sen jag föll för hans musik så har det varit "mamo-chan mamo-chan mamo-channnn!!" typ.

Jag är glad. Tänkte bara meddela det.

OCH
bestie har varit så snäll och hjäpte mig att köpa min Suzuya-peruk. Så nu jävlar! Jag har nästan klart för mig också hur jag ska bygga min quinque, jag måste bara lista ut hur jag kan få den i olika delar. För att frakta den som en stor prop går inte för sig. Hmn. Jag tror i alla fall att jag har hittat ställen där jag kan köpa material till den i alla fall. Foamboards ska jag köpa i Göteborg nästa månad hade jag tänkt.

Nu ska jag gå och öva ögonbryn och njuta av resten av kvällen.

Av Levi - 28 april 2015 23:46

AAAAAH!!


Jag vet inte vad jag gjort!


Jag har köpt biljetter till NärCon! Hjälp!

 

Jag förutspår ett fattigt NärCon om jag inte får jobb innan dess ahaha! Nu ska här fixas med cosplay på riktigt! Vågar jag så ska jag ringa till paypal imorgon så de kan fixa mitt konto så jag kan beställa peruk till min Suzuya cosplay. Sen ska jag klippa till den silvriga peruken jag redan har så jag slipper köpa en ny till Nitori. Mhm. Och så ska jag försöka planera min quinque på riktigt. Kan bli svårt men jag ska försöka.

AAH JAG ÄR SÅ PEPP!!

Nämnde jag att jag kommer gå själv?
Jag kommer gå själv.

Av Levi - 21 april 2015 23:21

UUUURGH SÅ TRÖTT!!!
Har precis avslutat ett pass FigureRobics(??), typ dansaktigt, som jag hittade på YouTube. Koreanskt. Såg inte så jobbigt ut. Provade. Kan säga att det var 30 snabba men jävligt jobbiga minuter ahahah. Mina armar är helt skakiga och mina ben likaså. Herregud alltså! Jag är i så dålig form att det är pinsamt! Får väl se hur ont i armar och ben jag har imorgon. Ska försöka hitta något mer som fokuserar mer på magen och ryggen. Kanske inte en sån här FigureRobics thingy men något annat.

Ångrar lite att jag duschade innan idag för jag är alldeles svettig och kladdig ahahaha!!

Prova?

 

Av Levi - 21 april 2015 19:25

今日いい天気だったから、散歩していました!  
It was nice weather today so I went for a walk.

Idag har det varit så otroligt fint väder så jag tog mig en promenad. Nästan 5km blev det så jag är nöjd. Trots att vi bott här ute på vischan ganska länge nu så kan jag fortfarande bara två vägar som garanterat tar mig hem. Jag hittar hem i alla fall och det är väl det viktigaste. Hur som helst så var det rätt trevligt att komma ut en sväng. Jag menar, jag är ju rätt bra på att bara sitta här och vänta på bättre tider. Typ. Men jävlar i min lilla låda va varmt det blev efter ett tag. Samezuka-jackan var bra att ha i början när det var mycket skugga och lite kallare, men så fort jag gått i solen för länge så blev det väldigt varmt. När jag kom hem var jag så varm att jag lyckades hälla i mig nästan en halvliter vatten i ett svep. Är det fint väder imorgon med ska jag nog knalla ut en runda igen.

 

Av Levi - 20 april 2015 21:02

Veckorna går så himla fort, eller är det bara jag som tycker det?  

Dagen har varit skapligt händelselös. Det enda vettiga jag egentligen gjort idag är sökt ett jobb och suttit på Skype med bestie i typ två timmar. Inte för att vi pratade om så mycket vettigt men det är trevligt att prata med henne ändå. Hon gnällde lite över att det regnade och det var jättefuktigt och att det rann vatten på väggarna av all fukt. Låter inte så nice om du frågar mig. Vi satt och tittade på senaste avsnittet av 黒子のバスケ(Kuroko no Basuke) och kände alla feels. Smärtsamt. Vi har båda redan läst mangan så vi vet ju vad som händer men det gjorde ont i våra hjärtan ändå. Hade jag tittat på det själv hade jag garanterat lipat järnet. Sen gnällde vi lite över att de rushar igenom allting. Men det är klart, ska de få med allt som händer under en säsong så måste de väl rusha en del. Bleh.

Efter en våg av smärtsamma feels så bestämde vi oss för att titta på första avsnittet av Uta no Prince-sama S3. Inte för att någon av oss kommer att följa den, men hon hade sett första avsnittet och dött lite så hon tvingade mig att se det. Det. Var. Hemskt. Jag menar herregud! Hur cheesy och ghtrgufgrfhdxch kan det BLI?! Såna hemska lines och bara usch. Nej, thank god för första säsongen och inget mer. Visserligen hade andra säsongen sin charm när Cecil kom in i bilden men annars nah. Men men, UtaPri kommer vara en sån vi ska se när vi har en bajsdag och titta tillsammans för att bli på bättre humör och skratta åt hur töntigt vi tycker det är. The perfect best friend.

Here - have my face bc I'm bored.  
 
I was on Tumblr with a friend, invading her post with my face.

Av Levi - 17 april 2015 13:50

 

Sitter hemma hos min pojkvän och fördriver tid med att halvtitta på Begin Japanology; har typ redan sett alla avsnitt men ändå. Sitter här helt själv då han är nere i Helsingborg med sin pappa och tittar på ny bil. Han vart så duktig och krockade härom veckan. Eller, ja, idioten framför tvärbromsade. Lätt att hinna reagera på det.

Just nu sitter jag och tittar på mat och funderar på vad jag ska äta idag. Har inte bestämt mig riktigt än, men jag tror ändå att jag bara ska käka ris och typ soja eller teriyakisås. Så gott!

Och för att tala om något helt annat - jag råkade köpa Mamo-chan's senaste singel.  Det är introt till senaste säsongen av UtaPri (som jag för övrigt inte tänker se) och låten är bra och ghrufgvhdf Köpte sent igårkväll och mitt paket har redan skickats. やった!  I can't wait! Hopefully så får jag the exclusive photo också!

   

Av Levi - 13 april 2015 18:58

FURIHATA "PRECIOUS PRINCELING" KOUKI IS GETTING MERCH!       MORE MERCH! I AM SCREAMING!!
TITTAAAAAAA!!

 
På bilden står det "Akashi Seijuurou"; "Mibuchi Reo"; "FURIHATA KOUKI"; "Hayama Kotarou" and two surprises! JAG ÄR SÅ STOLT OCH GLAD AHAHAHA!! <3 Herregud jag är så töntig men Furihata är min lilla älskling! Bäst av allt är att SF-Bokhandeln kommer att sälja dessa. De släpps inte förrän i juli dock, men ändååå! Jag SKA ha Furihata. Punkt. Och Akashi. OTP things, ya know.

Vem är Furihata då?!

Den här gullungen!
 
   

Bless his face.
Han har en förbaskat liten roll men gud min skapare vad jag älskar honom.


Det var för övrigt AkaFuri day igår.

 

Herregud vilken nörd jag är.    

Av Levi - 10 april 2015 21:01

皆さん、こんばんは!

Please excuse my abscence; jag har pillat med annat under veckan som gått. Men nu är jag här! Hemma. Hos mig. På en fredag. Det, ska jag tala om för er, är inte ofta. På senare tid har jag spenderat i princip alla helger antingen hos min pojkvän eller hos en kompis. Den här helgen bestämde jag att jag skulle spendera hemma. Bland annat för att jag känner att jag behöver det och för att min pojkvän ska få lite tid för sig själv också. Jag menar, att ha en liten prinsessa hemma kan inte vara lätt! Så nu sitter jag här i min knarriga säng och lyssnar på animemusik, dricker vin och mumsar på ölkorv i väntan på svar på lite rollspel jag är med i. Dock är jag inte så bra på att vänta men det är en annan femma.  

 

Jag har hittat en relativt billig peruk till min Suzuya-cosplay som jag tänkt köpa. Men guess what? Jag kommer inte in på mitt paypalkonto. Fatta förbannad jag blir eller! Det kan ju inte blivit inaktiverat för att jag varit oaktiv! Jag använde skiten senast i december och på fyra månader kan det omöjligt blivit avaktiverat. Jag blir så förbannad! Uurgh! Och jag kommer antaligen inte kunna öppna ett nytt konto eftersom mitt kort står skrivet på den inloggningen som jag inte kommer in på. Jävla bajs.   Jag ska prova att göra ett nytt konto annars får jag fan skriva till dom och be om hjälp. Jag behöver liksom mitt konto.

Jag ska nog ta och hämta mig lite mer vin istället och sura någon annanstans!  


Levi här! Detta är mitt försök till blogg. Jag är en väldigt genderqueer person med ett stort intresse för Japan. Här i bloggen kommer det pratas om både anime och manga, cosplay och konvent, och en hel del om min hypertråkiga vardag och lgbt.
5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2015 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards