Bakapurinsu

Direktlänk till inlägg 9 mars 2016

GC2b binder (review?)

Av Levi - 9 mars 2016 19:34

Min binder är äntligen här! Fick min avi för att hämta ut den idag och trodde jag skulle dö av lycka! Sen att jag fick betala 200:- för att hämta ut den är en annan femma, så allt som allt har jag spenderat drygt 600:- på den. Värt det? Lätt värt det. Pappa frågade vad jag skulle hämta för paket panikade jag lite lätt och klämde ut att det är privat, för det är det. Sen panikade (är det ens ett ord förresten? Probably not) en del när jag bestämde mig för att ta den på mig. Det finns två sätt att ta på sig en binder; antingen kliver du i den eller så trär du den över huvudet som en tröja. Den är väldigt, väldigt tajt så det är jävlar inte det lättaste! Men jag provade att dra den över huvudet och höll på att fastna. Krängde av mig den fort som fan och försökte kliva i den både genom halsen och från botten/midjan. Guess what? Jag har för breda höfter. Så det gick inte som planerat. Så jag försökte dra den över huvudet en gång till och då gick det bättre och den sitter som en smäck! Verkligen helt perfekt!

För att du ska förstå hur bra den funkar så kan jag säga att jag har typ 85C/D (jag har inte riktigt koll, ok?) så jag är inte direkt small chested, sadly. Men liksom jag blir platt. Jävligt platt. Inte pannkaksplatt men ändå tillräckligt för att jag ska gråta en skvätt. Oh, och min binder är i storlek XL.

Bindern i sig är len och mjuk och lätt. Den stretchiga delen är gjord i 20% spandex och 80% nylon och den del det inte är stretch i är gjord i 80% bomull och 20% polyester. Den är stretchig överallt förutom på framsidan över bröstkorgen. När jag först plockade upp bindern ur paketet var jag tveksam om jag ens skulle få den på mig pga av att den är lite stel nu så här i början. Min är en tank top och är rätt lång, så jag kommer få peta ner den i byxorna/kjolen när jag har den på mig, men det finns även en version som är ungefär som en sportbh.
Bindern är enkel att röra sig i och är som sagt väldigt bekväm. Den kliar inte än så länge och so far så är jag inte direkt mer varm än vanligt. Det känns att jag har den på mig men det känns mer som att jag har ett linne eller nåt under tröjan.
Ska jag någonsin köpa en till binder så kommer jag verkligen köpa från GC2b igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Levi - 6 maj 2016 23:09

Puh, senaste veckorna har varit intensiva; jag har gått kurser, varit på informationsdagar, varit i Tyskland och just påbörjat ett nytt jobb! Full ös, medvetslös!   Men det går bra och det går framåt i alla fall, både livet och cosplay-mässigt. Mina ...

Av Levi - 13 april 2016 11:46

Jag vet att jag bara babblar om cosplay, but I'm so excited!  Jag har äntligen sytt klart tröjan till Sei. Eftersom jag syr för hand så tar det sexhundra år. Det är självklart inte jättevackert men det går. Det kunde varit mycket värre. I am very ple...

Av Levi - 6 april 2016 16:26

Nu var det ett tag sen igen! Sämst på att uppdatera ibland, I know. Men on the bright side så har jag hunnit boka hotell och köpa biljetter till NärCon!     Ska åka med en kompis i den här sommaren (åkte ju själv förra året) och hon hade gratisnätte...

Av Levi - 22 mars 2016 16:25

Igår efter att jag blivit klar med mina arm- och halsband till Sei så började jag kolla runt på hattar och Morphine-pins. Hittade en rätt bra pin på etsy för ett helt okej pris på runt 30:- "Great" tänkte jag och kollade frakten och bestämde mig att ...

Av Levi - 21 mars 2016 22:30


Nu har jag äntligen fått mina nitar (och annat skräp jag köpte) och gode gud i hela himmelen! Jag vill aldrig mer arbeta med nitar! Jag har tryckt i 48 stycken 2x2cm stora nitar i fyra armband och två halsband och vikt in stela metallkanter för att h...


Levi här! Detta är mitt försök till blogg. Jag är en väldigt genderqueer person med ett stort intresse för Japan. Här i bloggen kommer det pratas om både anime och manga, cosplay och konvent, och en hel del om min hypertråkiga vardag och lgbt.
5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards