Bakapurinsu

Direktlänk till inlägg 13 april 2016

Cosplay x2! | Pass

Av Levi - 13 april 2016 11:46

Jag vet att jag bara babblar om cosplay, but I'm so excited!  Jag har äntligen sytt klart tröjan till Sei. Eftersom jag syr för hand så tar det sexhundra år. Det är självklart inte jättevackert men det går. Det kunde varit mycket värre. I am very pleased with the outcome at least. Jag har fortfarande en del kvar att fixa; linser, halvkjolen, skor, skärp, hatt och handskar/vantar. När jag ska upp till Göteborg så ska jag se om jag kan hitta skärp och vantar, eventuellt en hatt om det finns nitar på Panduro. Och nu när jag får pengar ska jag köpa skor till alla mina tre cosplays samt linser till alla tre. Det kommer bli dyrt men det är så värt det.

This is what Sei looks like so far! Har än så länge ingen helbild på hur det ser ut med byxorna men det tar jag sen när jag fixat halvkjolen och skärpet så det ser lite bättre ut!  

Och cosplay numero dos är också från DRAMAtical Murder - Clear! Alltså shit i havet vad jag är kär i min egen cosplay!  Jag klippte och stylade hans peruk i lördags och jag blev så himla nöjd! Måste dock fixa till baksidan på den men det tar jag sen. Och fixa till alla små spikes och se till att de håller ihop och håller sig på plats. Men hur som helst, jag följde med pappa igår för han skulle iväg och handla, och på vägen så snubblade vi in på någon second hand-butik and lo and behold! Jag fann en (nästan) perfekt gul scarf! Funderade först på att inte köpa den men sen tänkte jag efter och insåg att jag kanske inte skulle hitta någon scarf någon annanstans så jag köpte den och jag måste säga att jag är väldigt glad att jag gjorde det!

Sista bilen är sämst kvalitet ever men jag är så nöjd aaah! Fick till och med höra från någon random person på NärCons app att jag är canon and I cried ugly happy tears. LEVI'S COSPLAY SKILLS +10! I think I have levelled up. Jag är så glad. Hjälp. Jag har dock fortfarande jättemycket kvar att fixa; skor, linser, vit rock, handskar, byxor, klocka och ett skärp. Det ultimata hade dock varit om jag lyckats ragga tag i ett paraply också men oddsen att jag lyckas med det är ju minimala.

 

Ska strax åka in till stan och fixa pass. Och eftersom jag är så nervig och anxious över precis allt här i världen så går jag och grämer mig och det här. Men det ska väl lösa sig. Jag menar, det är ingen stor grej och gå och fixa pass, men jag har aldrig varit mer än fem meter innanför polishusets entredörrar och jag är rädd att göra bort mig och gå fel eller nåt. Det är sånt som gör mig nervig. Men det kommer gå bra. Jag kunde varit mer nervig än jag är så det är lugnt. Jag mår inte överdrivet dåligt i alla fall hahah. Och jag och formella foton alltså... Det kommer se hemskt ut.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Levi - 6 maj 2016 23:09

Puh, senaste veckorna har varit intensiva; jag har gått kurser, varit på informationsdagar, varit i Tyskland och just påbörjat ett nytt jobb! Full ös, medvetslös!   Men det går bra och det går framåt i alla fall, både livet och cosplay-mässigt. Mina ...

Av Levi - 6 april 2016 16:26

Nu var det ett tag sen igen! Sämst på att uppdatera ibland, I know. Men on the bright side så har jag hunnit boka hotell och köpa biljetter till NärCon!     Ska åka med en kompis i den här sommaren (åkte ju själv förra året) och hon hade gratisnätte...

Av Levi - 22 mars 2016 16:25

Igår efter att jag blivit klar med mina arm- och halsband till Sei så började jag kolla runt på hattar och Morphine-pins. Hittade en rätt bra pin på etsy för ett helt okej pris på runt 30:- "Great" tänkte jag och kollade frakten och bestämde mig att ...

Av Levi - 21 mars 2016 22:30


Nu har jag äntligen fått mina nitar (och annat skräp jag köpte) och gode gud i hela himmelen! Jag vill aldrig mer arbeta med nitar! Jag har tryckt i 48 stycken 2x2cm stora nitar i fyra armband och två halsband och vikt in stela metallkanter för att h...

Av Levi - 17 mars 2016 14:27

Dat moment när du har en drömcosplay men inte kan sy för fem öre.   Jag är så otroligt okreativ att jag troligtvis aldrig skulle fixa det på egen hand. Kommer jag försöka? Absolut! Mitt mål är NärCon 2017, vinter eller sommar. Det är kanske inte en s...


Levi här! Detta är mitt försök till blogg. Jag är en väldigt genderqueer person med ett stort intresse för Japan. Här i bloggen kommer det pratas om både anime och manga, cosplay och konvent, och en hel del om min hypertråkiga vardag och lgbt.
5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards