Bakapurinsu

Alla inlägg under april 2016

Av Levi - 13 april 2016 11:46

Jag vet att jag bara babblar om cosplay, but I'm so excited!  Jag har äntligen sytt klart tröjan till Sei. Eftersom jag syr för hand så tar det sexhundra år. Det är självklart inte jättevackert men det går. Det kunde varit mycket värre. I am very pleased with the outcome at least. Jag har fortfarande en del kvar att fixa; linser, halvkjolen, skor, skärp, hatt och handskar/vantar. När jag ska upp till Göteborg så ska jag se om jag kan hitta skärp och vantar, eventuellt en hatt om det finns nitar på Panduro. Och nu när jag får pengar ska jag köpa skor till alla mina tre cosplays samt linser till alla tre. Det kommer bli dyrt men det är så värt det.

This is what Sei looks like so far! Har än så länge ingen helbild på hur det ser ut med byxorna men det tar jag sen när jag fixat halvkjolen och skärpet så det ser lite bättre ut!  

Och cosplay numero dos är också från DRAMAtical Murder - Clear! Alltså shit i havet vad jag är kär i min egen cosplay!  Jag klippte och stylade hans peruk i lördags och jag blev så himla nöjd! Måste dock fixa till baksidan på den men det tar jag sen. Och fixa till alla små spikes och se till att de håller ihop och håller sig på plats. Men hur som helst, jag följde med pappa igår för han skulle iväg och handla, och på vägen så snubblade vi in på någon second hand-butik and lo and behold! Jag fann en (nästan) perfekt gul scarf! Funderade först på att inte köpa den men sen tänkte jag efter och insåg att jag kanske inte skulle hitta någon scarf någon annanstans så jag köpte den och jag måste säga att jag är väldigt glad att jag gjorde det!

Sista bilen är sämst kvalitet ever men jag är så nöjd aaah! Fick till och med höra från någon random person på NärCons app att jag är canon and I cried ugly happy tears. LEVI'S COSPLAY SKILLS +10! I think I have levelled up. Jag är så glad. Hjälp. Jag har dock fortfarande jättemycket kvar att fixa; skor, linser, vit rock, handskar, byxor, klocka och ett skärp. Det ultimata hade dock varit om jag lyckats ragga tag i ett paraply också men oddsen att jag lyckas med det är ju minimala.

 

Ska strax åka in till stan och fixa pass. Och eftersom jag är så nervig och anxious över precis allt här i världen så går jag och grämer mig och det här. Men det ska väl lösa sig. Jag menar, det är ingen stor grej och gå och fixa pass, men jag har aldrig varit mer än fem meter innanför polishusets entredörrar och jag är rädd att göra bort mig och gå fel eller nåt. Det är sånt som gör mig nervig. Men det kommer gå bra. Jag kunde varit mer nervig än jag är så det är lugnt. Jag mår inte överdrivet dåligt i alla fall hahah. Och jag och formella foton alltså... Det kommer se hemskt ut.

Av Levi - 6 april 2016 16:26

Nu var det ett tag sen igen! Sämst på att uppdatera ibland, I know. Men on the bright side så har jag hunnit boka hotell och köpa biljetter till NärCon!     Ska åka med en kompis i den här sommaren (åkte ju själv förra året) och hon hade gratisnätter att ta ut på en hotellkedja så vi passade på att utnyttja det till NärCon. Perfect! In return så betalade jag hennes biljett och en kåsa. Själva resan dit delar vi på. Jag är så pepp! Hoppas verkligen på att det kommer bli awesome och att mina cosplays blir bra. Och bra väder. Jag hoppas verkligen på bra väder. Förra året var katastrof.   Regnade och var kallt större delen av tiden.   Första sommaren jag var där (2014) var det så varmt att jag trodde jag skulle dö trots att jag bara hade basketuniform på mig. Så jag hoppar verkligen på bra väder; inte för kallt och inte för varmt. Första året på hotell också. Bestämde i vintras att det aldrig mer blir sovsal, dels för att jag får ont och att jag börjar bli liiite för gammal för det, och dels för att slippa krångel. 

Hur sover du på NärCon i sommar?

 

På tal om krångel, här skaru få höra på krångel - min Sasaki-peruk. Jag svär jag trodde jag skulle smälla av. Jag beställde mina tre peruker (Sasaki, Sei och Clear) den 15e, dom shippades den 16e och jag fick dom i torsdags förra veckan (31e) och var helt överlycklig. Finally! Då brydde jag mig inte så mycket om varken Sei eller Clear (even if I'm super excited about their cosplays!) och hade bara siktet på min Sasaki-peruk. Packar upp mina peruker på köksbordet hos min kompis; Sei! Clear! Och...inte Sasaki?  Lagom fundersam och tjurig stirrar jag på den och på klisterlappen på påsen den kom i, går in på säljarens sida på eBay och ser att det är en mother fucking Kaneki-peruk. Sure, rätt serie men fel karaktär. Even worse är att peruken ser verkligen för jävlig ut. Funderade mycket och länge på saken men bestämde mig till slut för att inte skicka tillbaka den och köpte mig en ny istället. "Varför inte bara skicka tillbaka?" För att det skulle ta mig dubbelt så lång tid att få min peruk som att köpa en ny. Dessutom orkar jag inte krångla med det. Jag kan göra något annat med den peruken. Min nya Sasaki-peruk är påväg och den här gången hoppas jag jävlar i att det är rätt, annars blir jag förbannad.



Men trots lite strul så går det sakta framåt med mina cosplays. I alla fall med Sei. Klippte hans peruk i måndags och är skapligt nöjd. Ska försöka klippa den liiite kortare men jag ser liksom inget i nacken. Ska fixa mig ett perukställ först. (Hello Spreepicky!) Jag håller på att försöka fixa med de svarta axelbanden på Sei's tröja; jag har klippt sönder ett linne, sytt om skiten och ska nu försöka sy fast åbäket i den vita tröjan. Jag testar mitt tålamod men det går ändå skapligt bra. Byxor har jag fixat och målat men jag är rädd att färgen ska spricka.  Have a no make-up cosplay pic från när jag provade peruken med kläder efter klippning!



As for Clear, nah, men jag jobbar på det. Ska se om jag kan klippa till hans peruk i helgen eller nåt. Kanske. Troligtvis. När jag får lön nästa gång ska jag beställa skor och linser och åka till Göteborg och shoppa. Money in, money out.
And as for Sasaki... Han känns knappt påbörjad eftersom jag inte har hans peruk men jag jobbar på det. Det är som tur är inte så mycket som ska köpas till honom; linser, skor och ett par skor. For shits and giggles så gjorde jag ett ID-kort till honom också! Det snurrar ju runt ett officiellt ID-kort på nätet som man kan få om man köper TG:RE vol.6 på Animate i Japan, men jag tänker inte lägga massa pengar på att köpa kortet på eBay när det inte ens är den versionen av Sasaki jag cosplayar. So, if you can't buy it - make it!

 
Yes, det sitter en ful vattenstämpel mitt på för det här är mine and mine alone. Jag har använt i princip samma font som originalet och skivit allt på precis samma sätt. Till och med siffrorna på streckkoden är likadan! Nu ska jag bara hitta mig en skrivare som funkar så jag kan skriva ut skiten.


Levi här! Detta är mitt försök till blogg. Jag är en väldigt genderqueer person med ett stort intresse för Japan. Här i bloggen kommer det pratas om både anime och manga, cosplay och konvent, och en hel del om min hypertråkiga vardag och lgbt.
5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards