Bakapurinsu

Alla inlägg under maj 2016

Av Levi - 6 maj 2016 23:09

Puh, senaste veckorna har varit intensiva; jag har gått kurser, varit på informationsdagar, varit i Tyskland och just påbörjat ett nytt jobb! Full ös, medvetslös!   Men det går bra och det går framåt i alla fall, både livet och cosplay-mässigt. Mina skor till Clear och Sei är på väg, glasögonen till Sasaki kom idag, Sei's byxor är klara, Sasaki och Clear har också fått byxor och mina linser har kommit. Jag har även råkat köpa lite kläder från SheIn.  

 

Linserna till alla mina cosplays har jag köpt på Uniqso.
 
Ett par gråa, ett par röda och ett par rosa. Eftersom detta är mina första linser så har jag lite problem att sätta i dom men när dom väl sitter i så känns det inte att dom är där. Dom är otroligt bekväma faktiskt och dom flyter inte runt i ögat utan stannar där de ska. De rosa är inte så rosa som jag önskat men det gör inget. De gråa är jätte, jättefina och jag älskar dom till döden! De röda är också väldigt fina, men eftersom jag har blå ögon så syns det och gör att min iris ser lite skum ut men det kan jag leva med.

Till mina linser fick jag tre par linsbehållare men jag valde att köpa tre små "resekit/resebehållare" istället för bättre förvaring och att jag ska kunna ta de med mig lite enklare. Mina små travel cases kom i tre olika, random motiv och jag kunde inte låta bli att fnittra lite åt ett av dom; guess which one?

Jag lade min beställning 20/4 och den shippades den 22/4 och det tog en och en halv vecka innan paketet fanns att hämta på posten. Linserna kommer i små glasbehållare med vätska i, inlindade i lite bubbelplast i söta små lådor i ett skrymmat kuvert. För kalaset betalade jag 450:- och jag är verkligen jättenöjd! 10/10! <3

 

Ja, sen så råkade jag ju kanske köpa grejer från SpreePicky också. Eller ja, råkade och råkade - jag skulle bara köpa glasögon till Sasaki och ett perukställ, men jag råkade köpa en hypersöt Baymax-keps! KOLLA PÅ DEN!

Alltså den är så himla fin. Den ser lite wonky ut på bilden (precis som min hand...) men den kom ihopvikt så den är aningen formad från det men jag hoppas det rättar till sig med tiden. Den finns i två storlekar, barn och vuxen. Min keps är i vuxenstorlek, men har du tillgång till ett måttband så rekommenderar jag att du mäter omkretsen på ditt huvud innan du köper. Over all så är den jättebekväm. Den har knäppen på baksidan så att man kan justera den. Big Hero 6-loggan sitter också där bak och på vänster sida är en liten Baymax.

Och glasögonen... Herregud va fina. Aningen större än jag väntat mig men det gör absolut inget! Dom kom i ett hårt fodral för att undvika repor och skador, och med en liten putsduk. Trots att jag verkar ha sneda öron (alltså, jag skämtar inte! Alla glasögon sitter fan snett på mig) så sitter dom bra och vilar bekvämt på näsan.

Det hela kostade mig 307:-. Jag lade beställningen den 20/4 och den shippades den 25/4 och idag (6/5) kunde jag hämta upp paketet på posten. Jag är verkligen jättenöjd med mina köp och jag kommer definitivt att beställa saker därifrån igen! Nästa gång blir det nog den där übersöta Sailor Moon-väskan...

 
LÄNKAR

Rosa linser | Gråa linser | Röda linser
Baymax-keps | Glasögon

Tidigare månad - Senare månad

Levi här! Detta är mitt försök till blogg. Jag är en väldigt genderqueer person med ett stort intresse för Japan. Här i bloggen kommer det pratas om både anime och manga, cosplay och konvent, och en hel del om min hypertråkiga vardag och lgbt.
5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016
>>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards