Bakapurinsu

Alla inlägg under januari 2016

Av Levi - 9 januari 2016 15:10

Många är säkert glada över att det snöar men det ska jag tala om för dig att det är inte jag.   Jag verkligen avskyr snö! Det är fint att titta på. Genom ett fönster. Invirad i täcket. Typ. Jag är visserligen inte invirad i täcket men jag har fluffiga strumpor på mig och det är ju nästan samma sak. Sen är jag även januaribarn så jag borde väl kanske uppskatta vintern? Eller? Nah, kanske inte. Ge mig sommar och lite varmt tack!  

 

And for the day's topic - Lunarstorm! Eller Stajlplejs som det heter nu. Yes! Det är tillbaka. Fortfarande bara i beta om jag inte har helt fel och de släpper bara in ett visst antal personer åt gången? Sjuk nostalgitripp att klicka runt där! Jag kommer ihåg när jag först skaffade lunar för what? Tio år sen? Måste vara mer än det! Ja, jag är gammal! Tretton år sen kanske? Tolv? Hur som helst så var det så himla länge sen! Det var på den tiden man ljög om sin ålder och pratade med läskiga killar och bråkade med sina klasskompisar i gästboken. Spännande tid! Det var dock en ganska creepy sida när det var massor med vuxna killar som skrev till elvaåriga tjejer och frågade konstiga saker.

Jag blev medlem där igår. Väldigt spännande. So far har bara en random snubbe skrivit till mig och frågat om jag tränar något ahaha. Jag? Träna?    Nah.

Så, lunarstorm alltså. Var du medlem där tidigare? Är du medlem där nu?
Själv heter jag CaptainLevi där, så är du medlem så peta lite snällt på mig eller något. Jag är rätt så snäll.


 

Mitt finger slant igår. Rätt rejält faktiskt. I mean, helt plötsligt hade jag köpt massor med grejer från Mandarake. Det var...både meningen och inte meningen. Tidig födelsedagspresent? Jag fyller ju ändå 24 nästa lördag. Råkade klicka hem en Akashi-figurine, en Eren-figurne att matcha en av mina Levi's, en clear file med Levi och en 18+ ereri DJ. Oops? Yeah, a bit. Kalaset gick på över 400:- inkl. frakt och handling fee. Kunde varit värre. Bye bye money.

Av Levi - 8 januari 2016 20:47

Buonasera!

Hoppas alla haft en fin vecka såhär den första veckan på året!   Själv har jag haft det skapligt okej. Det har inte hänt så mycket. Jobbat lite. Väntat på bättre tider. Försökt ta mig i kragen och börja plugga japanska igen. Det har väl gått lite sådär. Jag började lära mig italienska istället. Har velat lära mig italienska väldigt, väldigt länge nu och här om kvällen fick jaga för mig att det var dags.  So far sitter jag bara på duolingo så jag har väl inte lärt mig jättemycket och heller inte speciellt mycket grammatik. Men det är rätt roligt ändå. Jag som tidigare pluggat spanska vill gärna uttala en del grejer på spanska. Det är väldigt speciel intonation i italienska, som dock är väldigt vacker, men svår. Får väl se hur länge jag orkar med det innan jag tröttnar och byter språk.  

Men ja, japanska... Det är ju mitt target language, so to speak. Hittade den gamla boken jag hade när jag gick på folkhögskola och började bläddra i den. Eftersom att den inte är så tjock (allt som allt är det bara 128 sidor) så har jag tänkt att jag ska läsa igenom hela, göra allt som står i den och så vart det leder mig. Kanske förstår jag mer sen när jag läser i Genki. Jag använde aldrig boken på folkis eftersom det var en nybörjarkurs och jag redan kunde allt det där, så jag fick bara massor med annat material och kanji och annat skräp. Visst, det var kul och så men jag kan ju inte påstå att jag lärde mig specielly mycket.

Skulle du vilja lära dig lite japanska? Medan jag själv arbetar mig igenom boken så kan jag en gång i veckan lägga upp ett inlägg med det jag själv gått igenom. Från det mest grundläggande till lite mer avancerade saker.   Skulle det vara kul? Lämna en kommentar eller gilla inlägget så kanske det dyker upp något inom en snar framtid!

Nu ropar duschen på mig innan jag ger mig på mer japanska och italienska. Toodles~~


Levi här! Detta är mitt försök till blogg. Jag är en väldigt genderqueer person med ett stort intresse för Japan. Här i bloggen kommer det pratas om både anime och manga, cosplay och konvent, och en hel del om min hypertråkiga vardag och lgbt.
5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards