Bakapurinsu

Direktlänk till inlägg 22 mars 2016

Pins! So many pins!

Av Levi - 22 mars 2016 16:25

Igår efter att jag blivit klar med mina arm- och halsband till Sei så började jag kolla runt på hattar och Morphine-pins. Hittade en rätt bra pin på etsy för ett helt okej pris på runt 30:- "Great" tänkte jag och kollade frakten och bestämde mig att det där inte var något för mig; 114:-!  Aldrig att jag köper en pin för trettio-fucking-kronor bara för att betala frakt på över det dubbla! Glöm det. Så då påbörjade jag projekt "gör morphine pin själv" och det har gått rätt bra. Sure, den är långt från perfekt men det duger och har bara kostat mig 50:- då jag bar tvungen att köpa superlim för att fästa själva knappen på baksidan. Det är gjord i papper. Yup, you heard me right - papper! Jag ritade av hela designen i en bra storlek på ett papper, klippte ut och använde sen det kortet jag fick till min binder för att göra den lite tjockare. Klippte ut två såna bitar för att vara säker på att den inte skulle böjas så lätt. Sen tog jag ett nytt papper som tål mina pro-markers, skissade upp designen igen, fyllde i linjer och färglade. Som coating för att hålla färgen på plats använde jag ett genomskinligt (heter det så???) nagellack. Det är lite fläckar i det vita men det ser ändå rätt okej ut och jag är nöjd!
 

 

Och för att för att fortsätta snacka pins - jag har äntligen fått min name pin! Den är jättefin! Den kom i helt vanligt kuvert, fint fast-tejpad på ett tjockt, vikt A4-papper. På utsidan av pappret har dom skrivit "tack så mycket" och är inte det gulligt så vet jag inte vad som är. Dom är från USA så...gulligt. I love it.  Dom skickade även med två otroligt söta stickers that I will treasure with everything I am! Och pinen i sig är helt amazing. Jag betalade drygt 50:- inkl. shipping för den.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Levi - 6 maj 2016 23:09

Puh, senaste veckorna har varit intensiva; jag har gått kurser, varit på informationsdagar, varit i Tyskland och just påbörjat ett nytt jobb! Full ös, medvetslös!   Men det går bra och det går framåt i alla fall, både livet och cosplay-mässigt. Mina ...

Av Levi - 13 april 2016 11:46

Jag vet att jag bara babblar om cosplay, but I'm so excited!  Jag har äntligen sytt klart tröjan till Sei. Eftersom jag syr för hand så tar det sexhundra år. Det är självklart inte jättevackert men det går. Det kunde varit mycket värre. I am very ple...

Av Levi - 6 april 2016 16:26

Nu var det ett tag sen igen! Sämst på att uppdatera ibland, I know. Men on the bright side så har jag hunnit boka hotell och köpa biljetter till NärCon!     Ska åka med en kompis i den här sommaren (åkte ju själv förra året) och hon hade gratisnätte...

Av Levi - 21 mars 2016 22:30


Nu har jag äntligen fått mina nitar (och annat skräp jag köpte) och gode gud i hela himmelen! Jag vill aldrig mer arbeta med nitar! Jag har tryckt i 48 stycken 2x2cm stora nitar i fyra armband och två halsband och vikt in stela metallkanter för att h...

Av Levi - 17 mars 2016 14:27

Dat moment när du har en drömcosplay men inte kan sy för fem öre.   Jag är så otroligt okreativ att jag troligtvis aldrig skulle fixa det på egen hand. Kommer jag försöka? Absolut! Mitt mål är NärCon 2017, vinter eller sommar. Det är kanske inte en s...


Levi här! Detta är mitt försök till blogg. Jag är en väldigt genderqueer person med ett stort intresse för Japan. Här i bloggen kommer det pratas om både anime och manga, cosplay och konvent, och en hel del om min hypertråkiga vardag och lgbt.
5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards