Bakapurinsu

Alla inlägg den 17 januari 2015

Av Levi - 17 januari 2015 22:17

 

Nu har Kou blivit gammal - jag fyllde år igår. Jorden har nu cirkulerat 23 gånger runt solen sedan jag föddes. And my day was totally amazing. Seriously. Gick upp klockan sju för att gå ut med hunden jag passat i en vecka och gick sedan ner till stan för att äta frukost med en kompis. Att gå upp så tidigt var väl ingen hit, men men!

 
 

Riktig mysig frukost faktiskt. Hon jag var där med har en gammal klasskompis som jobbar där så hon stannade en stund och pratade med oss. Frågade M vart hon jobbade nu någonstans och vände sig sedan till mig och frågade hur gammal jag var och vad jag gjorde. "Ah, jag fyller 23 idag och jag är väldigt arbetslös." Underbart svar. Hon sade att jag kunde skicka in mitt CV till dom så skulle hon rekommendera mig. Help.   Men det ska nog gå bra! Min jobbcoach var nöjd i alla fall när jag berättade det för honom när jag träffade honom senare på förmiddagen. Nu ska jag bara få skrivit mitt personliga brev så jag kan skicka in det till dom. 

Åkte hem en sväng efter jag träffat min jobbcoach för att hämta lite nya kläder och badkläder och åkte sen tillbaka till min moster. (Det var hennes hund jag passade och bodde i hennes lägenhet en vecka när hon och mina kusiner var på semester.) Hann bara vara hemma typ en halvtimme innan min pojkvän och hans pappa kom och hämtade mig för att åka till min födelsedagspresent - "spa"-dag! Inte direkt spa men till ett ställe med massor med olika bastun och bad. Skitmysigt!
 
(Yes, I'm pretty pfft or not)

Min pojkväns mamma kom och hämtade oss sen på kvällen och körde hem oss till honom. Fick en jättefin blomma av hans föräldrar! Och ett presentkort på biografen här i stan, så jag och my little darling ska väl gå på bio snart igen.   Men det var inte det enda jag fick; min pojkvän släpade ut mig till vardagsrummet där det stod en stor bukett med små vita blommor och jättefina rosa rosor och en flaska vin. Han påstår att han inte gav mig en bra födelsedagspresent, but he really did. Han är perfekt.  

Jag menar - titta på mina blommor!  
 

Nu ska jag avnjuta mitt vin, småtitta på när min lilla tönt spelar och scrolla upp och ner på Tumblr.

 


Levi här! Detta är mitt försök till blogg. Jag är en väldigt genderqueer person med ett stort intresse för Japan. Här i bloggen kommer det pratas om både anime och manga, cosplay och konvent, och en hel del om min hypertråkiga vardag och lgbt.
5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards