Bakapurinsu

Alla inlägg den 7 januari 2015

Av Levi - 7 januari 2015 22:38

!! Picture heavy entry !!

 

Jag har inte glömt dig än! Just det, jag tittar på dig bloggen. Du är fortfarande mammas lilla älskling.  

Vart har jag tagit vägen? Hem till min pojkvän för det mesta. Spenderar omänskligt mycket tid hemma hos honom men det gör inte mig så mycket. Dock får jag inte lika mycket tid till att sitta framför datorn. Kanske är nyttigt för mig. Men men!

Jag ska väl inte påstå att det har hänt så mycket sen senast; veckor har kommit och gått, julen har flugit förbi och likaså nyår och nu är vi inne på 2015 och det är en och en halv vecka kvar till jag fyller 23. Ah, och jag har fått träffa bestie under julhelgen! Hon tog med sig en massa fina saker från Japan till mig.   Allow me~~

 

1. Free! Nagisa & Rei-kudde // 2. Nyckelring med Aomine (KnB) // 3. Pin med Aomine där bakgrunden blir ett foto // 4. DRRR godis med Shizuo på framsidan // 5. Metaldeco-sticker med Levi (SnK) // 6. SnK-pin // 7. Nitori's character CD(!!) // 8. Transparent file folder med Nitori

 

Oh sweet doujinshi~
1. Free! - NagiRei, MakoHaru, NitoRin // 2. Free! - NitoRin // 3. KnB - AoKise // 4. Free! - SouMako // 5. KnB - MuraAka // 6. KnB - AoKise collection


Sjukt awesome grejer och ighrgrshf herregud! Ja, helt perfekt helt enkelt.  


Det var de enda julklapparna jag fick i år (även om det var en hel del samman lagt...). Jag fick böna och be hos min pojkvän att inte köpa något till mig eftersom jag fyller år typ tre veckor efter jul, och av mina föräldrar fick jag inget heller. Inte för att det gör något eftersom jag bara kan köpa mina egna och få precis det jag vill ha.   Julen, för övrigt, spenderades hemma hos min man och hans familj. Kändes lite skumt men det var rätt okej. Alla var snälla och trevliga så det kändes nästan lite som hemma. Hans mamma är så himla snäll, herregud.   Vi åkte hem till mig en sväng på kvällen innan vi åkte hem till honom och sade tack för oss. En relativt händelselös jul. Underbart.

Och eftersom jag inte fick några julklappar så bestämde jag mig för att köpa mina egna och de damp ner i brevlådan idag! En vecka efter att jag beställt. Hela vägen från Japan på en vecka. Det hade jag verkligen inte väntat mig! Det kom i en stor låda där innehållet inte var mer än papper, seiyuu-tidningen jag beställt samt en AkaFuri doujin collection. Hur tänkte dom?  
 

Miyano Mamoru på framsidan <3 En av anledningarna till att jag ville ha tidningen. Såg den på Tumblr någong gång i september. Den kom ut i oktober någon gång och DEN ÄR ÄNTLIGEN MIN!

 

Stor affisch på Kaji Yuki. Mums.

 

Och på baksidan av den hittar vi den här snyggingen igen - Mamo-chan! Jag kan inte bestämma mig för om jag vill plocka ut affischen från tidningen eller inte och sätta upp den på väggen. Men då kan jag heller inte bestämma mig för om jag vill ha Kaji eller Mamo på display. どうしようかなぁ~? Hmn.      I-landsproblem ā la Kou!


Just det, ja! I början av december fick jag låna lite pengar av bestie för att köpa en fin liten grej. Både hon och jag och en kompis till oss har en varsin. Det är till cosplay. Det handlar om Free!.

TA-DA!
 

A Samezuka jacket!
Alltså ni ska bara veta hur bekväm den är! Det är precis som en tunn vårjacka typ. En riktigt sportjacka. Helt sjukt hur skön den är. Och den kostade bara 300kr. Billigt jämtfört med de andra jag hittat som kostat runt 600kr.

Oh oh oh! My phone is starting to look pretty! Eller det kanske bara är jag, men det tycker den börjar se rätt...fin ut. Cute looking apps make it cute? Ja, jag har samma bild på båda och ja, jag spelar wordfeud, don't judge me. Det är ett rätt okej tidsfördriv.
 


Nu ska jag sluta och gå och lägga mig eller nåt. Kanske pilla lite i Photoshop. Eller läsa. Har ju en trevlig seiyuu-tidning och massa doujinshi som ska läsas!

 


Levi här! Detta är mitt försök till blogg. Jag är en väldigt genderqueer person med ett stort intresse för Japan. Här i bloggen kommer det pratas om både anime och manga, cosplay och konvent, och en hel del om min hypertråkiga vardag och lgbt.
5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards