Bakapurinsu

Alla inlägg den 13 februari 2015

Av Levi - 13 februari 2015 23:47

 

Konnnbannnhaaaa~~

Eftersom den här lilla söta(..?) bloggen inte bara ska handla om mitt otroligt tråkiga liv så tänkte jag presentera mina favorit j-vloggers. Tre stycken, faktiskt. De är väl relativt välkända inom the j-vlog community så det är stor chans att du redan känner till dom och kanske till och med följer dom. Hur som helst - 行くぞ!

First up is Sharla!
 
Sharla är en av de absolut sötaste människorna på jorden, trust me. Du kommer älska hennes härliga personlighet. Kommer för övrigt från Kanada och jobbar som översättare och älskar katter och Sailor Moon; who doesn't? I sina videor så tar hon med sina följare till olika platser runtom i Tokyo, visar upp butiker och caféer och annat kul. Nu i sin senaste video visar hon hur hon dekorerar marshmallows inför Valentine's Day. Ibland händer det till och med att man får följa med när hon ska till frisören! From time to time träffar hon vänner och provar godis, drycker eller mat and it's always loads of fun! Hennes vlogs är alltid glada och mysiga att titta på. Av alla j-vloggers jag följer så kommer Sharla alltid att vara no.1 Go check her out!  
YouTube | Second Channel | Instagram | Twitter

Next up is Rachel and Jun!
 
Rachel och Jun måste vara sötaste (gifta!!) paret ever; hon kommer från USA och han från Japan. Deras videor handlar mycket om deras liv. Det handlar också mycket om Japan och de tar med sina följare till spännande platser som Tokyo Parasite Museum (what even...?) och ett sports center. Ibland händer det att Rachel sätter sig ner själv och pratar om diverse olika saker som handlar om japansk kultur, vilket kan vara väldigt kul och intressant. Hon är så himla mysig så det är lätt att lyssna på henne när hon pratar, även om det är i kanske tio minuter.
Go check them out as well!  
YouTube | Instagram | Twitter

Last but not least - Mimei!
 
Helt ärligt? Första gången jag såg en video med Mimei så höll jag på att dö för jag tyckte hon var så jobbig. Men för några månader sedan snubblade jag över en video av henne och föll ganska hårt. Hon är helt underbar. Det bästa måste ju vara att hennes accent; hon kommer från Nya Zeeland. Mimei har två channels på YT och jag följer hennes andra som hon kallar för Mimei Land (ミメイランド) så jag är inte fullt så säker på vad som händer på hennes main channel, men en del spännande saker. I Mimei Land händer även där spännande saker där hon bland annat provat på 3D Latte Art, visat härligt mode direkt från Tokyo och Harajuku och provar japanskt godis och annat kul. Hon är kort och gott en rätt färgstark person! チェっクして下さい!
YouTube | Second Channel | Instagram | Twitter

Wow, okey, så detta var kanske inte de bästa presentationerna av mina faves men det är något!    Jag är såklart alltid öppen för att följa fler j-vloggers, men dessa tre är nog mina favoriter av alla jag följt ett tag. Har du någon speciel j-vlogger du följer? Ge mig tips!  


Levi här! Detta är mitt försök till blogg. Jag är en väldigt genderqueer person med ett stort intresse för Japan. Här i bloggen kommer det pratas om både anime och manga, cosplay och konvent, och en hel del om min hypertråkiga vardag och lgbt.
5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards